Cruisefnaten

Da har Fnate kommet seg hjem fra Cruise!! Pappa drar opp til Bestemor for å hente, og Fnate og Helge har lagt alt på utstilling.


De har shoppa alt fra cruisebåtmodeller til kaker og godteri. Til og med gaver til alle de andre har de faktisk kjøpt. Det er en sliten og fornøyd Fnate som omsider kan slenge seg ned i sofaen. Han koser seg stort med å fortelle de andre om opplevelsene sine.


Hjemme har det imidlertid dukket opp uventede protester…

 

Thuang har sittet og sett på TV, og er skråsikker på å ha oppdaget at det er noe som heter Thuangstrøye. Det er en veldig irritert Thuang som fotfølger Pappa rundt for å spør hvorfor han ikke har fått sånn.

“De hadde ikke kalt det Thuangstrøye om ikke jeg skulle fått… du må jobbe mer så du får råd til Thuangstrøye til meeeeeeeeg”

 

Han håper på snarlig støtte fra andre

6 kommentarer
    1. Thuang, hvis du vil at Pappa skal jobbe mer så må du bli med å sørge for at han faktisk jobber. For oss virker det mer som om alt det Pappa gjør er å fly rundt i business- og førsteklasse hele tiden.
      Så du får kreve at du blir med på neste tur for å sjekke at han faktisk jobber.
      Kanskje dere kan få tak på en Thuangstrøye i tax-freesjappa på Heathrow på vei hjem igjen.

    2. Jeg ser egentlig ikke noen store problemer med at jeg og Pappa reiser rundt i bisniss og førsteklasse hele tiden. Litt usikker på om det vil lønne seg å ta med for mange heller.
      Men Pappa er jo en skroting.

    3. Hei Fnate
      I stedet for å ta med Helge neste gang, så kan dere jo ta med Thuang. Så får han muligheten til å se mer enn bare Lillestrøm.

    4. Litt usikker her altså… Plutselig så finner de ut at de vil være med hele tiden.
      Pappa lærte noe av en kollega, og det var at når noen ringer (hjemmefra) og spør hvordan du har det, så har du det forferdelig. Grusomt. Sånn helt mellom oss så er jeg litt usikker på om det er smart å ta med andre på tur. Jeg har det forferdelig (!) nok som jeg har det

    5. Det burde da være mulig å få tak i en slik tuangstrøye der Pappa jobber .. jeg mener, har kontor? Gaustad er jo et velklingende navn i den forbindelse. Jeg tror faktisk det er der de opprinnelig kom fra …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg