Gått Nyttår

I går var stress. Fnate har vært på familietur i Syden det meste av jula og i går bar det hjemover. Først igjennom byen til fots etter hotellmannen. Så på SAS med Fnate i 22B. Så taxi til Svigers for å si godt nyttår – en av mammas ideer. Så stå ute i en time og vente på taxi og til slutt hjemme.

Nå er det er omsider første Nyttårsdag og Fnate er tidlig oppe. Kl 09:59 ramler han ut av skuffen og subber inn i stua. Først for å studere den nye skulpturen han har fått av Bestemor til jul.

Deretter bort til kjøleskapet. Klatrer opp. Røsker ut kjekspakka og en vaskeekte Cola (noe som normalt er kun på lørdager). Så tasser han inn på soverommet med to grytelokk for å vekke Pappa.

 

Så drar han med seg Pappa inn i sofaen og setter på TV.

Ingenting er så koselig som fridagsmorgen i sofaen sammen med Pappa, mens mamma fremdeles purker og sover.

 

Og så kan man studere turbookingene sine sammen. Nå skal Fnate masse ut med BA igjen. Allerede har han booka seg til Fnat Angeles, New York, Mexico City, Seattle, Chicago, Montreal, Calgary, Tenerife, Moskva og Cayman øyene. Denne gangen har dessverre Pappa booket de fleste. Så klart med unntak av Tenerife og Moskva. Her er det Fnate selv som har ordna biffen med noen svært elegante ninja-bestillinger.

 

Men nå… tilbake til TV

1 kommentar
    1. Godt nyttår til deg også!

      Du skriver at Pappa har ordnet de fleste bookingene fremover. Betyr dette at prosjektet dere hadde i januar i fjor konkluderte med at du ikke var voksen nok til å være ansvarlig for penger og beslutninger i konsernet? (Lukka Avdeling 2019-01-05). Jeg synes egentlig ikke dette var så rart når jeg tenker på hvor mye rart du finner på noen ganger…..

      Men du er uansett heldig som får komme ut på så mange turer. Jeg får nøye meg med colaen min (som jeg til gjengjeld får hver dag om jeg vil – og det gjør jeg jo….) når jeg sitter hjemme i sofaen og leser om turene dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg