Dæddy is ko-ko

Det største problemet med Pappa er at Pappa er koko. 

 

Ok, Fnate var sliten etter flyttesjau og ville på tur selv. Han ville til savannene i Afrika og hilse på pellefanter. Men Pappa mente at “neeeeiiiida, det går ikke nå”. Fnate fant så det nest beste, nemlig Savannah. 

 

Det er nesten helt likt, mener Fnate, og det passet sånn nogenlunde inn som vedlegg til en velferdsoffiser-tur han hadde.

 

Men for å komme dit måtte han fly både rundt og omkring, og så på veien var han og Pappa innom Admiral Klubben i Charlotte. 

 

Der fikk han og Pappa to drikkebonger. Fnate rappet den ene og løp alt han kunne til baren for å få brus. Han vinket med bongen og ropte: – “COLA PLIS. MUCHO GRANDE”

 

Fnate fikk Cola, stappet bongen i lomma, satte seg, drakk opp brusen, løp alt han kunne til baren, viftet med bongen, ba om mer Cola, satte seg, drakk opp brusen, haltet blytungt mot baren og gjentok. Det føltes etterhvert som om Cola til Fnat faktoren lå på rundt 2:1. Eller var det 1:2?

 

Men så ville Pappa ha bongen hans. Pappa hadde brukt opp sin. 

 

– “MAKAN!!!

 

Det sprudlende humøret forsvant som dugg for solen. 

 

– “Ha bongen min? Det er min bong”

– “Jammen du får brus uansett Fnate. Jeg må veksle inn bong for å få hurrabrus”

– “DET ER MIN BONG!!!”

– “Jammen du har ikke bruk for bongen. Det er bare å gå til baren å si du vil ha brus. Så får du brus. Du trenger ikke bong”

– “Jammen det er min bong. Jeg vil ha bongen min!!!”

 

Fnate er ikke til å snu. Dessuten har han nå sett Rain Man på TV og har fått videreutviklet protestaksjonene til circa videregående kurs 2. Ingen tar fra Elefanten en drikkebong “in public”. 

 

Han poserer svært fornøyd med bongen sin når han er fremme i Savannah. 

Han skal ha den med hjem. 

 

Tankene går ut til alle de barna som får drikkebongene sine stjålet av brustørste foreldre. 

 

#megåsså

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg