62K – kurs

Hjem fra Junaiten på søndag var det Mamma som hadde 62K sammen med Fnate. Det er andre gangen han har kurset noen i maksimal uttelling på 62K.

 

“hvor pleier du sitte da?” – spurte Mamma

“Her!” – svarer Fnate og hopper på plass oppi skuffen

– “å så kan du trykke på knappene der åsså durer det masse åsså blir pappa sint å du kan trykke på hans åsså å så blir han enda mer sint. Åsså løper man ned trappa åsså tar med seg så mye brus og sjokolade man kan fra club kitchen åsså løper man opp hit og gjemmer seg i skuffen og du er kanskje litt for stor til å få plass så jeg kan hente for deg. Åsså må du legge ned stolen så man kan skjule skatten i skuffen åsså har du skuffer i vinduskar” – Fnate prater som en foss om favorittplassen sin. 

 

Mamma mister nokså tidlig tråden da hun får Mamma-brus. Den er som regel svakt gulaktig og Fnate syns den smaker grusomt. 

 

Han lar seg uansett ikke affisere særlig av at hun ikke følger med. Fnate er helt i sin egen verden med forklaringene og at han må løpe rundt og gjøre det en velferdsoffiser må gjøre. Raide club kitchen. Og så er det litt lenger vei å løpe rundt og trykke på knappene på stolen til Pappa så det durer og bråker. 

4 kommentarer
    1. Ja, jeg skjønner. Av og til er livet tøft, ubarmhjertig og fullt av uforståelige fartsdumper. Kan det være så vanskelig å gi noen medfølende liksom-grump da? Selv camper jeg for tiden på Sheraton i Yokohama, og her er det et naziregime uten like. Det er lov å tømme alle forsyninger av gummibjørner og kjeks i loungen, men når jeg ber om hjelp til å bestille en pizza får jeg beskjed om å pelle meg hjem… Og det er faktisk ingenting jeg vil mer … spesielt etter at Telia har konket telefonen min… Og jeg som trodde at jeg var tøffest når jeg reiste østover..

    2. Jepp – du har helt rett. Og ikke vet jeg hvorfor mitt forrige innlegg ble kategorisert med avsender “anonym” – riktignok har mobilen min tatt natta, men jeg er da fortsatt RobertH på tross av det.
      Forøvrig har jeg nå skiftet til Marriot i Tokyo, uten at det hjalp noe særlig. Loungen er kanskje bittelitt bedre, men egentlig gleder jeg meg bare til i morgen. Da skal jeg raide diverse lounger på Haneda, før jeg vender snuta hjemover. Merkelig hvor mye en ødelagt telefon kan kåle til en bra tur… eller kanskje jeg også har blitt smittet av Asiasyken? Men vestover er det jo enda værre… Du har med andre ord helt rett – slik du alltid har – jeg trenger desperat en god velferdsoffiser! En kollega tipset meg om det samme, men det er søren meg ikke lett å finne noen!

    3. RobertH: Pappa sier du må bytte igjen til Park Hyatt Tokyo og bestille Suntory.

      “Suntory times. It’s relaxing times”

      Jeg liker best brus

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg