Gode valg…

Fnate sitter i senga på hotellet i Munchen. Han føler seg som selveste kongen. Han har blåst ALLE husholdningspengene sine på taxfree, og de siste grunkene ble svidd på Kabul Market rett over gata. 

 

Fnate er klar for årets “høymesse” i Munchen. Han har vært der i mange år og det er mye stress. 

Pappa lurer på hvordan han mener å skulle klare å spise og drikke og spise opp alt dette. Fnate mener at Pappa kan holde tåta og heller overlate dette til profesjonelle. 

 

Han er riktignok bittelitt usikker på hvor ekstremt profesjonelt det var å blåse alle pengene med det samme. Nå støver det av lommene hans. Men når man er en liten fyr og i butikk, så er det bare som om tingene – særlig Bamse Mumsen – skriker etter han og vil ned i posen. Det er mye stress.

 

Så det er ikke hans skyld, er konklusjonen hans.

 

Han trenger energi nå uansett. Han skal hoppe i senga i 5 dager til ende, og samtidig skal han få bestemt seg over nøyaktig hvor de skal på guttetur nå i Juni. 

 

Etter mye vurdering, kjeks og saft ble nemlig alle gutta enige i at de skulle satse på guttetur i Sør Amerika. De satser hele pengeskapet på det. 

Men nøyaktig hvor… det fant de ikke ut. De overlot det til Fnate og ba han ringe litt rundt. 

 

Men prøv å ringe presidenten av Argentina, fortell at du er en liten tøy-elefant-fyr og har lyst til å komme på tur. Det er cold-calling på høyt nivå. 

 

Men Fnate begynner å få en kortliste nå. 

 

– Buenos Fnatnes 

– Lima

– Cusco

– Fnatagena

– Fnat Paz

– Fantevideo

 

Også er det favoritten hans da – Helgeroa. Alle sier det er fint å campe på Helgeroa og Fnate ser at det er rett borti gata. Det er bare Pappa som sier at det blir veldig sjansespill med 55 minutter connection i Fnato Paulo på vei hjem. 

 

Det er vanskelig å bestemme seg. 

 

4 kommentarer
    1. Hyggelig at du er på tur igjen. Så fint at du tar deg av skumbjørner og tar dem også med på reise. Selv er jeg en isbjørn (noen sier jeg er en bamse), og jeg sørger også for at brune bjørner og gule/røde/grønne seigmenn får en hyggelig siste reise før de blir spist opp. Det må jo være bedre for dem å komme til et hotellrom i utlandet fremfor bare å komme hjem til noen masete småunger. Jeg passer også på at de får rikelige mengder Cola da jeg drikker dette etter at de er spist. Du og jeg har nok de samme altruistiske verdier (spør pappa hvis du ikke vet hva det betyr). Håper du får en vellykket messe!

    2. ÅJÅJÅJ… er du isbjørn? Jeg har en kompis som er det også. Han heter Isbjørnar.
      Og du har helt rett. De får en mye bedre reise sammen med meg enn de fleste andre

    3. Man angrer jo aldri på de bamsemumsene man fnateniserer med, for ikke å snakke om Mozartkulene man inntar (som opprinnelig ble laget for at man skulle holde ut under endeløs gauking og innholdsløs skråling på fortidens pubtreff). Men man kan angre stygt på fristelser man lar passere, så etter mitt beste skjønn har du nok en gang tatt den beste beslutningen: Nåverdien her og nå er større enn en hvilket som helst annen nåverdi.
      Ellers er det jo litt rart at du også vurderer Sør-Amerika i år – det gjør nemlig jeg også. I fjor var vi begge på Guam med bare noen ukers mellomrom. Jeg var imidlertid i Buenos Fnatnes for et par år siden, men det vil jeg fraråde. Stedet var stappfullt av hjemlengselbasiller. Og det kan gi helt feil signaler til hjemmejuntaen.
      For egen del vurderer jeg, akkurat som deg, Cusco. Med langt utviklet høydeskrekk vil jeg trolig benytte meg av eye-shades mesteparten av oppholdet. Men flyturene kan jo være verdt turen.

    4. RobertH: Fnat suse… Det ser forresten litt svart ut med Cusco nå. Helgeroa også, og å for seg, for Pappa har bestemt at vi skal til Fnatuidad del Este igjen for å røyke vannpipe med PLO.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg