Miljøfnaten

– “Nå passerer de Tønsberg, Pappaaaaaaa!” – roper Fnate fra foran dataen. Der har han rigget seg til sammen med Staut for å følge Bestemor og Fungerende sitt fly hele veien ned til Syden.

– “Sydentur minutt for minutt, Pappa” – følger han opp, entusiastisk. Pappa kan få låne dataen igjen om ca 5 timer.

– “Pappaaaaaaaa!!! Pappaaaaaa… BRUS!” – roper han og strekker ut hånda bak seg, uten å flytte blikket fra skjermen.

 

Fnate fikk ansvaret for å følge dem til flyplassen i dag, og det er altså et ansvar han tar fryktelig alvorlig. Han fulgte dem helt til sikkerhetskontrollen og fikk pekt ut hvor de kunne kjøpe sjokolade på innsiden. Nå passer han på at flyet kjører riktig vei, og ikke svinger feil ved Le Havre eller noe i den duren.

 

Samtidig mener han å ha blitt litt av en miljøforkjemper. Han satt og booket en liten jobbtur til Stockholm i Februar sammen med pappa i går. Han gikk bare til nød med på å ta flyet bort. Hjem ville han på død og liv ta tog.

 

– “NOX, Pappa…. NOX! Må tenke på NOX’en.” – maser han.

– “NOX da du, din apekatt. Du tenker bare på muffinskåla i toget du. Tenk på all NOX’en du kommer til å slippe ut etter å ha gaflet i deg muffins?”

 

Men Fnate nekter å høre på Pappa sitt vås. Tog ble det på hjemturen. Uansett om Pappa ville eller ikke.

2 kommentarer
    1. TFS? Dette tror du sikkert ikke noe på, men det er akkurat der jeg er nå! Jeg kan rapportere om strålende vær, og fin badetemperatur. Men dessverre reiser jeg hjem i morgen – var noe tullete mas fra jobben om at det hadde vært fint om jeg stakk innom snart, siden de tross alt betaler for turer både hit og dit, og kanskje kunne jeg også tenke meg å bidra litt tilbake? Egentlig ikke, om jeg skal være ærlig – hadde vært bedre å bli værende her, så kunne jeg kanskje også vist Bestemor og fungerende hvor de kan få kjøpt Lace Barbecue .. det er sunn sikringskost for en Fnat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg