Ha ha ha ha…

Pappa var ute og handlet i dag, kom kom tilbake med mye vond mat og to Flax lodd

 

Flatte hiver seg over loddene og skal til å begynne å skrape…

 

– “Stopp en halv, din lille ulldott!” – roper Pappa – “de loddene er mine. Jeg byttet inn loddet jeg kjøpte av deg og fikk to nye. Så de er mine”

Fnate gir irritert fra seg pengen han skulle til å skrape med. Men følger intenst med. Det er en blanding av at “Pappa fortjener å ikke vinne”, og “tenk på hva Pappa finner på hvis han vinner”… frustrasjon og spent forventning om hverandre.

Men til slutt vinner, så klart (!!!), ikke Pappa noe. Hvem hadde ventet det. Uhell i spill, uhell i kjærlighet – er det noe som heter. Pappa er sånn. Fnate, derimot, er best i alt. 

 

Fnate faller over og skoggler. For en deal han hadde gjort. Solgte loddet til Pappa og Pappa vant ingen ting.

Men etter en liten stund føler han seg litt drøyt ondskapsfull. 

 

– “Pappa… her kan du få en krone av meg. Jeg tar den fra mine endeløse stabler av penger. Gå og kjøp deg en kake. En stor en, så det er nok til meg også” 

 

– “For en hel krone? Er du sikker?” – spør Pappa. Fnate bare nikker, og sender Pappa ut døra.

 

Det blir godt med kake. Godt i magen, godt i sinnet 

 

3 kommentarer
    1. Kake er alltid godt, utenom når den smaker grevling, da er ikke kake godt. Men er da kaken kake eller er det noe annet?
      Det er ikke snilt å le av Pappa i slike tilfeller, han kan jo ikke noe for at de 2 loddene ikke hadde noe premie i seg. Det er de på butikken som har gitt ham de 2 loddene, så jeg synes du og Pappa skal ta turen på butikken og klage på at det ikke ble noe premie.

    2. Hvis det er vondt er det ikke kake. Jeg fikk kokosbolle.
      Hmmmm… kanskje vi burde klage… takk for tips

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg