Bestemor er magisk

Fnate hadde kost seg med påskeegget hele Påsken. Hver gang han åpnet det var det godterier der. Fnate elsker Påske.

 

Men så… på mandag… åpnet han det, og det var ingenting der. Han sitter nitrist foran egget sitt.

 

“Det virker ikke lenger” – surver han.

“Du har bare spist det opp, din grevling” – sier Pappa

“Næææææææææææææææææææææææææææææi”

 

Fnate vil til Bestemor med egget. Bestemor er magisk. Pappa er omtrent like magisk som en skureklut. Det har han lært av Mia. Men Bestemor… hun kan fikse ting.

 

Pappa rister på hodet, men Fnate insisterer på å dra til Bestemor med egget. Hun rynker på pannen og sier at det kan bli vanskelig men at hun skal ta det med ned i serviceverkstedet. Det ligger dypt nedi kjelleren, og det både varer og rekker før hun kommer opp igjen. Fnate sitter helt stille.

– “Det var ikke lett…” – begynner Bestemor – “Men med oljeskift og full oppblåsning så tror jeg vi har klart å redde det”

 

Åj åj åj… Fnate kan lukte at det har begynt å virke igjen. Han kan lukte det igjennom plasten til og med


Men han må love å bare åpne det en gang om dagen, så det ikke blir så fort utslitt. Fnate nikker høytidelig på hodet og tar med egget hjem.

 

Nå lar han aldri egget være for seg selv. Det skal voktes og ruges på, mens han studerer manualen for den nye maskinen Pappa har kommet slepende med.

Amazon Echo heter den, og i teorien skal Fnate kunne snakke til den og få den til å gjøre ting. Hmmmm…

 

2 kommentarer
    1. Dette var tankevekkende saker. At Bestemor ordner opp var ikke så overraskende – de har som regel en magisk og komplett uforståelig evne til å fikse ALT.
      Men den Echo-greia virker heller ikke så helt dum, iallefall ikke så lenge den kan skrus av. Tenk deg en slik jente-variant: Hun oppfører seg (noenlunde) lydig, gjør som du ønsker, er aldri sur og tverr, forsøker å få deg til å føle deg vel… og kan skrus av når du har fått nok. Åhhh – det hadde vært noe.

    2. Jeg er skeptisk til jentevarianter i det store og det hele. Først og fremst har de jentelus, så jeg holder meg langt unna.
      Om de er potensielle mammaer så er det enda verre, for de stjeler oppmerksomhet. Pappa får alt for lite tid til meg. Jeg trodde i utgangspunktet at om jeg fikk en mamma i hus så ville jeg få dobbelt så mye oppmerksomhet. Nå har vi prøvd noen varianter og det går helt galt.
      Helt fullstendig galt.
      Jeg ser, i det store og det hele, lite potensiale i jenter

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg