Sort materie

Da pappa skulle bøye seg etter en kaffekopp gikk det helt galt i ryggen, og Pappa ble liggende rett ut.

 

Som vanlig fikk Fnate eksakt samme symptomer. Man kan undres hvordan dette skjer, men det skjer alltid. Om det er forkjølelse eller andre ting. Resultatet er i hvert fall at Fnate aldri får en netto nedgang i omsorg… noe som er viktig.

 

Mens Pappa gikk for en kur bestående av wienerpølser, Globoid og rødvin mente Fnate at det måtte helt annet lut til for hans egen rygg.

 

Det holder ikke med Japp & Cola i sånne tilfeller. Det må sort materie til. Fnate oppdaget sort materie for første gang for noen år siden – i NERO sjokolade. Sort materie er mykt og seigt. Perfekt for å myke opp en rygg.

 

Han rekvirerer 2 stykker og gafler innpå.

“det er ikke like godt som Japp, men det er det eneste som funker” – mumler han, mens han tygger nedpå med stor entusiasme.

 

I bakgrunnen har Mia urimelighetsbonanza.

 

– “Jeg vil ha boller”

– “Tåta” – mumler Pappa surt

– “Sjokolade og rosinboller”

– “Tåta”

– “JEG VIL HA BOLLER!!! JEG VIL JEG VIL JEG VIL!!!!!”

– “Kan du være så snill å holde tåta?”

– “Neeeeei… ååååååh, jammen jeg vil ha bolle”

 

Selv om Fnate og Mia ikke lenger er helt dus – de er litt som Fungerende versus Tellef og Helge (en stand-off) – så respekterer han egentlig umulius egenskapene hennes. En erkeumulius.

 

Han blir litt bedre i ryggen bare av å høre på og spise Nero.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg