På cruise til Flyfnat land

For første gang i sitt liv har Fnate vært på cruise. Han kan sterkt anbefale cruise i Amerika. 

 

Når man drar på cruise må man først ned til brygga og kjøpe billett. Fnate og Pappa ville ikke spare på noe så de kjøpte hverken honnør eller barnebillett, men en full flex til 8 dollar. Det fine med fullflex er at man kan dra på cruise akkurat når man vil. 

 

Fnate vil med det samme. 

 

– “Flibber the gibbets!!!” – roper han og børner ombord. Cruiseskip er enorme ting, og det er ingen måte på tomleplassen. Men det beste med cruise er buffeten. Fnate går rett på Doritos. Doritos er bloddigg. Er det noe annet han skulle ønske seg, så var det Skittles. Men man kan jo ikke få i pose og sekk heller.

Det var et nokså langt cruise, på over en half time, så Fnate ble nokså rastløs mot slutten. 

 

Men på cruise er det også utflukter når man kommer i land. Dette luksuscruiset var intet unntak, og en stor Volvo skrenset elegant inn på brygga og plukket opp Fnate og Pappa. Den kjørte rett til en lokal huskestue som burde være kjent for enkelte av leserne.

 

The Harbour Public House

På huskestua var det full pakke med uteservering, grill og masse babling med guiden. En real DC8.

Var Fnate fornøyd med sitt første cruise?

 

Definitivt. Fnate babler som en foss når han kommer tilbake til hotellet om hvor fortreffelig akkurat dette cruiset var. Men så regner han med at dette nok var ekstra luksuriøst i forhold til de som går i Karibien og sånt. 

 

OG øya… den skal han definitivt tilbake til.

4 kommentarer
    1. Cruise er gøy! Jeg reiser ofte på cruise selv – av og til flere ganger hver dag! Når dere kommer hjem igjen kan du passe på å overraske Pappa i et svakt øyeblikk (vent en halvtimes tid etter at han bablet i vei om potensielle mammaemner, hold ut til han han har blitt stille og fått et litt tomt uttrykk i øynene – da slår du til): “Pappa – kanskje vi gutta skulle ta et cruise igjen for å ha det litt gøy, og få litt Pappa-Fnate tid? Jeg har hørt at noen av verdens beste cruisebåter går fra Aker Brygge til Nesodden – skikkelig restaurant ombord, utedekk, egen lounge i 2. etasje, handikapptoalett osv.” Tipper det gjør susen og at han blir myk og medgjørlig – og så er det bare å glede seg til storveies opplevelser!

    2. Jeg har også vært på en sånt cruise i Amerika, men jeg tok båten fra et sted som heter Kingston over til Edmonds, og jeg har hørt fra din lokalguide at det var HELT FEIL båt. Etter å ha sett bildene fra Fnates krus, så må jeg nok si meg enig med Det-Ce åttern.
      Vettu hva som hadde slått an? Doritos med Skittles-smak! OH YEAH!!!

    3. Robert H: Den planen din høres fennomenal ut. Nesoddbåten har jeg hørt er helt konge.
      Cecilie: Du burde alltid spørre DC8’ere før du drar på cruise, tror jeg.
      MOW: Jeg foretrekker heller Fnateparadis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg