Vi må redde Bestemor

Plutselig ringte Bestemor mens Pappa satt ved dataen og pludret.

 

TV’n viste ikke TV. Bare skurr. Fungerende hadde trykket på feil knapp og alt håp var ute. Pappa hadde ikke noe klart svar og skurret bare vedvarte.

 

– Det er ikke så farlig. Vi kan se på det imorgen – sa Bestemor til slutt.

Den er gr… – begynt Pappa, da det kremtet høyt og surt i gangen.

 

Fnate satt allerede med sikkerhetstjeneste hatten på og var klar til full utrykning.


Ærlig talt, skal man ikke rykke ut når Bestemor ikke har TV?

 

Og ikke nok med det… Nedenfor er Bestemor. Ser det ut som en Bestemor som trives uten TV?

Pappa måtte innrømme at Fnate hadde et poeng. Så det er strengt tatt bare å sale opp sykkelen, stappe Fnate i lomma, snu lua bak frem og legge i vei.

 

Fnate er ilter og engasjert og peker og veiver med armene – Rett, retning så i lende!!! – Han kan dette. Pappa var tross alt Overtakttrampemester på rekruttskolen.

3 kommentarer
    1. Det er godt det finnes eksperter og Fnater med sosial samvittighet som kan rykke ut for å hjelpe til i slike situasjoner. Jeg har selv ved flere anledninger måttet ringe diverse nødtelefoner. Før jul havnet jeg i samme situasjon som Bestemor, og måtte ringe riks-TV for hjelp. Dagen etter kom det en ekspert som på kyndig vis plasserte antennepluggen inn i TVen. Det hadde jeg aldri klart på egenhånd. Ved en tidligere anledning forsvant strømmen, og da var det skikkelig krise. Vi skulle ha et stort selskap, og det var søndag ettermiddag. Heldigvis finnes det elektriske eksperter som kan komme i ekspressfart for noen få hundre prosent ekstra. Lettelsen var derfor stor da spesialisten dukket opp og med faglig autoritet vippet sikringen tilbake i riktig posisjon. På hotell slipper man denne typen bekymringer – så jeg vurderer å ta med meg pikk-pakket mitt og flytte permanent inn på en slik institusjon – det vil dessuten kunne gi meg en solid porsjon bonuspoeng, så det behøver jo ikke bli så veldig dyrt 🙂
      Robert H

    2. åj åj åj. Sånne eksperter kommer til oss når varmtvannsberederen må slåes på også.
      Jeg er først og fremst ekspert på alt unntatt varmtvannsberedere og Polsk håndball. Også fikk jeg to femmere av Bestemor for jobben.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg