Jeg er sølvmedlem!!!

Igår var en enorm dag for Fnate. Det kom epost fra SAS om at han skulle oppgraderes til sølvmedlem i Eurobonus. Sølvmedlem, dere… Fnate er sannsynligvis den første elefanten i verden som er sølvmedlem hos SAS. Han takker selvfølgelig ja, og med den nervøse svetten dryppende fra snabelen logger han seg på SAS appen på telefonen sin.

 

Der står det. Sølv på hvitt. Fnate er sølvmedlem og har hele 100 bonuspoeng på konto. – “100 bonuspoeng Pappa… Seeeeeeeee… Åjåjåjåjåjåjjj” – Dette er en stor dag

Fnate reiser sporenstreks opp til Bestemor og Fungerende for å vise frem. Så begynner betydningen av dette å gå opp for han. Sakte men sikkert. Han er sølvmedlem og Hollywood Treatment’en kommer til å stå i kø.

 

– “Det viktigste, Pappa, det er at man gjør seg kjent med en gang man kommer ombord i flyet. Man må holde kortet over hodet og si – jeg er sølvmedlem – så alle får det med seg” – forteller Fnate til Pappa. Fnate skal gjøre det hver gang heretter. Det kan jo nemlig hende at personalet går og lurer på hvem sølvmedlemmet er, og da sparer man både dem og medpassasjerer for mye spørsmål og usikkerhet.

 

Fnate gleder seg veldig. Han sitter hele kvelden i sofaen og øver seg på hvordan han skal introdusere seg. Han sier det med ulike tonefall. – “Jeg er sølvmedlem. Jeg ER sølvmedlem. Je suis argent. Jeg har sølvkort… nei, sølvmedlem er bedre. Jeg er medlem – sølv medlem. Ich bin ein Berliner!” – Han kan knapt vente på neste tur.

 

– “Snart får jeg også bagasjelapper med ‘sølvmedlem’ på også, Pappa. De må settes på håndbagasjen. Om man har mange kan du sette på det du sjekker inn også, men der er det ikke så nøye, for det er ingen som ser.” – Fnate har full kontroll på hvordan en vaskeekte statuskunde skal oppføre seg.

 

Det blir ganske sent før Fnate får lagt seg. Når søndagsmorgenen kommer har Pappa rigget til en Hollywood frokost til han. Pappa drar så opp skuffen og Fnate slår opp øynene – “Jeg er sølvmedlem!!!” – glipper det ut av han, før han sier noe annet. Så oppdager han Hollywood frokosten.

En rimelig bra helg dette altså.

 

Og i kveld arrangerer han kino for Bestemor og Fungerende. De kommer for å se Selskapsreisen, og Fnate gleder seg veldig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg