Jaaaaaaaaa, jeg skal til Fnatfrika!!!! (men… så var det Pappa da…)

– “Da er det i boks Fnate. Du skal få besøke elefantene i barnehagen den 15 April, og før det skal vi bli med Fungerende et par dager på Safari i Masai Mara. Tellef kan og bli med” – sier Pappa, liksom litt tilfeldig når han kommer hjem.

– “Skal vi??????” – Fnate har, vekselvis ligget og sittet, og bladd i katalogene han fikk på konferansen i hele dag. Det er elefanter på nesten hver eneste side.


Han er over seg av glede. Han har vært i Afrika – The motherland of all fnats – to ganger da han var nesten nyfødt. Da var han ikke ute så mye, siden han var så liten. Dessuten var det SørAfrika, og i følge andre teller ikke det.

 

 

– “Jeg skal til Fnatfrikaaaaaa, jeg skal til Fnatfrika….. Jaaaaaaaa. Jeg må ta med katalogene opp til Tellef så vi kan diskutere.” – Fnate danser rundt på bordet og er ekstremt fornøyd. – “Skal vi fly sånn pysjamas klasse åsså, Pappa??? Hæ hæ hæ hæ????” – spør han mens han hopper rundt omkring.

 

– “Nææææhhhiiiihh…” – Pappa drar på det – “men vi skal fly BA da.”

– “Null problem. Jeg kan kose meg i skuff jeg. Å raide Club Kitchen og sånt.” – flirer Fnate. Pappa svarer ikke. – “Vi skal fly med skuff, Pappa???”

 

– “Æææææh… Vi skal fly BA da? BA er BA?” – prøver Pappa seg spakt. Det blir helt stille i stua. Fnate setter seg ned og stirrer på Pappa.

– “Skal vi reise som innsjekket bagasje?” – spør han

– “Neida, vi skal fly Premium økonomi da. Litt best det også? Også skal du jo på kantina. Superkantina.” – begynner Pappa. Fnate må jo medgi at han skal det. Drikke brus og greier.

“Og så skal vi på de fjongeste teltet i parken!” – legger Pappa optimistisk til.

 

 

“Telt? Skal vi reise i økonomiklasse og bo i telt???? Pappaaaaaa????”

 

Hva slags Pappa er det Fnate har? Fnate blir rett og slett litt matt. Her skal han være fnatantrop, og så ender han opp bak i økonomiklasse og i telt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg