Tusen takk Bestemor

Pappa kom omsider hjem fra jobben. Fnate hadde hatt hjemmekontor hele dagen og var hadde fremdeles ikke avsluttet når Pappa kom inn på “kontoret” hans. Det måtte vekking til.


Han skvetter til når Pappa dytter han på knollen.

 

– “Åååh, håi… Jeg må ha duppa av litt.” – kommer det grøtet fra Fnate. – “Jeg var midt i en gjennomgang av en del viktige papirer”.

 

Så setter han seg opp og drar en episk gjesp før han setter på seg HMS-hjelmen og slipper en god morgenpromp (I flg Pappan til Fetter Ku betyr HMS et Hersens Mas om Sikkerhet). Han blir mistenksom når Pappa bare sitter og ser på han.

 

– “Ta en titt i spareegget ditt” – sier Pappa. Fnate ser usikkert opp på Pappa mens han romsterer litt med lokket og titter målløs oppi. Det er fullt av papir.

– “Fnat Suse…” – Er det eneste Fnate får seg til å si. Pappa bare nikker. – “Jepp, Fnate. Saft så innmari suse”.

 

“Må jeg begynne å forvalte med en gang, eller kan jeg vente til etter barne-TV?” – spør han alvorlig. Pappa sier at det er helt greit. Fnate tar med seg egget ut i stua og forklarer de andre hva som har foregått og at nå er det alvor. Han foreslår at de veksler på å forvalte frem til de bestemmer seg for hvordan de skal bruke forvaltningskapitalen. Alle nikker. Staut er så rørt at han må løpe og tisse litt på en blomst.

Men dette har han å si til Bestemor: – “Tusen, tusen, tusen takk. Jeg skal vise meg ansvaret verdig og bestemme meg for noe som kommer til å gjøre deg stolt!!!!”

Hilsen Fnate

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg