Jadda!

Da Fnate kom tilbake fra kakefest hos Bestemor var han ikke bare mett, men også rik. Han hadde fått refundert adopsjonspengene for Yuki, av Bestemor. – “Åh, så fint. Takk” – sa Pappa. Fnate bare stirret dumt på han. – “Nei?” – Spør Pappa – “Men det var jo jeg som la ut så du kunne adoptere en til…” – fortsetter han.

 

– “Mye mulig, men det er jeg som fikk dem tilbake” – sier Fnate, og vil gjerne veksle dem inn i mynt. Han har liten tro på sedler. Pappa må hjelpe han av med pengene.

To grønne lapper hadde han fått.

– “Hvor mye vil du ha for disse da?” – spør Pappa. Fnate tenker seg nøye om. – “3 stk penger. Bare de blankeste og største” – sier han. Pappa ser på han. Fnate svetter nervøst.

– “Nei, det har jeg ikke hjerte til, kompis. Men du kan få dette, om du lover å stappe dem i sparebøssa og bruke til noe fint” – sier Pappa, og legger en bunke mynt foran en målløs Fnat.

Der var 5 penger to ganger. Altså en hel haug med penger. – “Fytti katta, Pappa. Er ikke bare bare når du treffer på en forhandler som meg?” – utbryter Fnate stolt. Dette klarte han på mirakuløst vis å dra i land. Han lar dem regne litt over seg før han løper avgårde for å fortelle om bragdene sine til Staut og Thuang.

2 kommentarer
    1. Var ikke dum den der. Prøver å analysere hvilke av argumentene mine som utgjorde den store forskjellen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg