Denial-of-Service angrep på Fnate!

Fnate sitter, som alltid ved siden av Pappa og leser DN på morgenkvisten. Han passer bl.a på at Pappa ikke leser opp alt så det ikke er noe igen å selge til Fungerende. I DN stod det imidlertid om noe som fanget interessen. Denial-of-Service angrep mot DNB (hacking). Det stod også at det var store mørketall. Fnate stusser. Kan det være det som skjer her hjemme? Han funderer lenge… Så bestemmer han seg for en hemmelig liten test.

 

– “Pappaaaaaaa, kan jeg få Cola?”

– “Nei, sorry Fnate. Vi slanker meg”

– “Pappaaaaaaaaa, kan jeg få Japp?”

– “Nei, den fikk du i går”.

Det går et par sekunder.

– “Pappaaaaaa. Kan jeg få is da?”

– “Nei… Masekopp! Hva er det med deg i dag?” – grynter Pappa.

– “Ingenting!” – Svarer Fnate lynkjapt. Han har fått bevisene han trengte. Her foregår det virkelig et skjult hacker angrep. Han skal ta det opp med Tellef og Helge. Kanskje Pappa har blitt smittet når han har betalt regninger.

 

Slikt er umulig å vite på forhånd


 

3 kommentarer
    1. Ivers: Du kan jo ikke kalle dette noe annet enn denial-of-service da? Null sjokkis. Ingenting
      Martin: Jeg hadde kutta ut med det samme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg