Fnate på messe

Det var tid for en av de store messene og Fnate skulle en hel uke til Munchen og være verlferdssjef.

 

Han hadde vært veldig klar med Pappa på forhånd. Ett av hovedmålene måtte være å få en kunde på Bora Bora. Fnate og Pappa hadde allerede lekt med tanken på å starte et ørlite utsalg på verandaen på Fnatheim. Vi kunne klistret opp en prisliste på verandadøra og satt oss ned og ventet på kunder.

 

Men Fnate ser at det ville vært enda greiere om man fikk en kunde der først. Da hadde det med ett blitt litt greiere. Så etter litt overtalelse fikk Fnate overtalt Pappa til å skrive Bora Bora som et av hovedmålene i messepermene til de andre gutta. Det reiste en menge spørsmål, men slik ble det.

 

Etter noen dager og sviktende hell i så måte fikk Fnate nok. Han investerte ukepengene og leide seg egen plass på messa. Der stilte han seg opp med et skilt og ventet.

Dette stuntet vakte en viss skepsis blant Pappas kollegaer, men de så seg imponert over pågangsmotet til Fnate.

 

– “Det er viktig med klart budskap!” – legger Fnate optimistisk ut.

– “Hva skal du selge da?” – spør noen

– “Selge??? Jeg skal bare ha kunde…” – Fnate er oppgitt over de håpløse spørsmålene

 

På spørsmål om det ikke blir kjedelig å måtte jobbe når man er på Fnatheim kan han bare be folk roe seg. Det er mye det samme som ferie. Man hopper opp og ned i senga, tømmer minibar og kjører i skuff. Altså ikke så ulikt vanlig.

5 kommentarer
    1. Så flink du er til å jobbe på messe, Fnate! Jeg synes du hadde laget en fin lapp for å tiltrekke deg kunder fra Bora Bora. Et spørsmål bare. Skjønner folk på Bora Bora Fnatsisk? Eller er det boraboriansk det går i der?

    2. Tusen takk. Kult at du likte banneren min. De som passer hytta mi når jeg ikke er der forstår ihvertfall Fnatsisk. Til og med han som kjører båt og henter oss på flyplassen der hadde lest bloggen min.

    3. Toppbloggere har ofte sponsorer/annonser på bloggene sine. Fnatheim burde sponse bloggen din. Japp og Cola også, selvfølgelig.

    4. Jeg er helt enig med Fnate, kunder som bare er kunder og som ikke driver å plage en med ting de skal kjøpe, klage på og masse spørsmål er best!

    5. Hallo Mamma-Sparkende-F… Jeg har ikke lyst på sånn sponsorting. Jeg vil bare gjøre det som er best og ikke fordi jeg får penger. Pappa kommer med ukepenger og så selger jeg DN og så får jeg bonus.
      Hallo deg andre… Helt enig. Det er sånne kunder man må ha, ellers blir det bare rot.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg