Stort hemmelighetskremmeri hos Bestemor

Igår, når Pappa besøkte Bestemor var det hektisk møtevirksomhet i stua. Pappa lurte på hva som foregikk, men da skvatt bare alle til og tittet opp i taket mens de plystret på Musevisa. Helt synkront, som for å ikke vekke noe oppmerksomhet.

Bestemor visste heller ikke hva som foregikk. Det er svært sjelden at de, spesielt Helge og Grisen, klarer å konsentrere seg så lenge. Så det var åpenbart noe i gjære.

 

Dagen etter hadde ting begynt å manifestere seg. Matmor hadde fortsatt ikke fått det med seg. Men det var et egg der.


ÅPNES AV MATMOR” står det på lappen oppå egget. Pappa får lov til å titte.

 

Gutta har forberedt et Påskeegg til Fungerende. Det følger med et brev med forslag til en slags våpenhvile i bytte mot egget.


Til Fungerende

God Påske. Vi tror ikke på full fred, men kanskje det kan gå et par uker uten at du vil skyte oss, eller på annen måte gjøre livet vårt surt. Det er sikret med gaffatape til Påske. Matmor passer på.

Tellef, Helge, iBjørnar, Grizen, Fernando, Ny-Elefanten ++”

 

Pappa synes de er ganske lure. Matmor og Fungerende har ikke funnet egget enda, så det blir spennende å se hva de mener om det.

 

Gutta krysser fingrene.

4 kommentarer
    1. Påskeegg er stas! Jeg skal ikke være hjemme i påsken, ei heller på hytta. Men jeg skal til Uniten. Jeg skal gjemme påskeegg til meg selv på hotellrommet. Håper ikke room service knabber det!

    2. God Påske. Påskeegg er fenomenale greier.
      God tur til Unaiten. Om du tar med en liten Fnat eller en lignenede fyr, så funker vi ganske bra til å holde styr på room service folk. Det er en av mine jobber som velferdsoffiser.

    3. Jeg har med Lufthansen-bjørnen Sophie så jeg har noen til å vokte fortet mens jeg blandt annet skal sparke i dekka på schvæææære Boeing-maskiner hvor de blir bygget 🙂
      Glad Påsk, som de sier!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg